Dane osobowe pacjentów zbierane są w szczególności celu leczenia, diagnozy
medycznej, profilaktyki zdrowotnej, zapewnienia opieki medycznej lub zabezpieczenia społecznego, zarządzania systemem i usługami opieki zdrowotnej
lub zabezpieczenia społecznego, zawierania umów o świadczenie usług zdrowotnych, ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami związanymi z
udzielaniem świadczeń zdrowotnych lub przetwarzaniem danych osobowych,
prowadzenia dokumentacji medycznej związanej z udzielaniem świadczeń
zdrowotnych.
Podstawa prawna podania danych osobowych wynika z art. 24, art. 25 Ustawy
z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U.
2009 Nr 52 poz. 417 ze. zm.); art. 6 ust. 1 lit. a), art. 6 ust. 1 lit. b), art. 6 ust. 1 lit.
c), art. 6 ust. 1 lit. f), art. 9 ust. 2 lit. h) ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU
EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie
ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (RODO); art. 3 Ustawy
o działalności leczniczej z dnia 15 kwietnia 2011 r. (Dz.U. Nr 112, poz. 654 ze
zm.); innych właściwych przepisów prawa.
Administratorem danych osobowych jest PPL PS MAGMED w Radomiu ul.
Głowna 12, 26-600 Radom, zwany dalej Administratorem. Kontakt z administratorem danych możliwy jest w formie pisemnej na podany wyżej adres siedziby, drogą poczty e-mail na adresy: magmedmagmed@wp.pl lub magmed@magmed.org.pl oraz telefoniczny: tel/fax: 48 331 20 19, tel: 48 331 30 80,
tel: 881 771 900.
Inspektorem ochrony danych jest lek. med. Magdalena Napora – Grabowska.
Kontakt z Inspektorem ochrony danych możliwy jest w formie pisemnej na podany wyżej adres siedziby, drogą poczty e-mail na adresy: magmedmagmed@wp.pl lub magmed@magmed.org.pl oraz telefoniczny: tel/fax: 48 331 20
19, tel: 48 331 30 80, tel: 881 771 900.
Jeśli z przepisów ustawy lub przepisów wykonawczych (w tym przepisów
prawa UE) lub z Regulaminu nie wynika inaczej, Administrator przechowuje
dane osobowe przez okres 20 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu, lub do dnia przedawnienia roszczeń z tytułu
umowy o świadczenie usług lub roszczeń związanych z przetwarzaniem danych osobowych, z wyjątkiem:
dokumentacji medycznej w przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia, która jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpił zgon;
dokumentacji medycznej zawierającej dane niezbędne do monitorowania
losów krwi i jej składników, która jest przechowywana przez okres 30 lat,
licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego
wpisu;
zdjęć rentgenowskich przechowywanych poza dokumentacją medyczną
pacjenta, które są przechowywane przez okres 10 lat, licząc od końca roku
kalendarzowego, w którym wykonano zdjęcie;
skierowań na badania lub zleceń lekarza, które są przechowywane przez
okres:
5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym udzielono
świadczenia zdrowotnego będącego przedmiotem skierowania lub
zlecenia lekarza;
2 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wystawiono
skierowanie- w przypadku, gdy świadczenie nie zostało udzielone z
powodu niezgłoszenia się pacjenta w ustalonym terminie, chyba że
pacjent odebrał skierowanie.
Dane osobowe pacjentów przetwarzane są wyłącznie w zakresie związanym z
realizacją powyższych celów wynikających ze świadczenia usług medycznych/świadczeń medycznych. Odbiorcami danych osobowych mogą być podmioty udzielające świadczeń zdrowotnych, jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych, podmioty upoważnione na podstawie
art. 26 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw
Pacjenta (Dz.U. 2009 Nr 52 poz. 417 ze. zm.), biura informacji gospodarczej,
podmioty świadczące usługi z zakresu doręczania korespondencji i przesyłek,
płatnicze, finansowo-księgowe, informatyczne.
Administrator nie przekazuje i nie zamierza przekazywać danych do państwa
trzeciego ani do organizacji międzynarodowych.
Pacjent posiada prawo do żądania od Administratora dostępu do swoich danych, ich sprostowania, zaktualizowania, jak również ma prawo do ograniczenia przetwarzania danych. Zasady udostępnienia dokumentacji medycznej zostały określone przez przepisy prawa.
Pacjent posiada prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego
się ochroną danych osobowych w przypadku uznania, że przetwarzanie danych narusza RODO.
Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, umownym lub warunkiem zawarcia umowy o świadczenie usług zdrowotnych. Pacjent zobowiązany jest do ich podania. Niepodanie danych osobowych powoduje niemożliwość prawidłowe prowadzenia dokumentacji medycznej i udzielania świadczeń zdrowotnych.
W oparciu o zgromadzone dane osobowe Administrator zapewnia, że nie będzie podejmował wobec osób, których dane te dotyczą żadnych zautomatyzowanych czynności i decyzji, w tym czynności i decyzji będących wynikiem profilowania.